Antwoorden op veelgestelde vragen

Contracteren in de zorg

  • Kan ik de dienst “contract onderhoud” ook afnemen als ik zelf het contract geregeld heb?

    We bieden deze begeleiding standaard aan als je via Ovezo een contract laat sluiten. Maar ook als dit niet zo is dan kun je gebruik maken van deze dienst. Schrijf je vrijblijvend in bij Ovezo en informeer naar het tarief.

  • Klopt het dat ik geen factuur krijg als blijkt dat de gemeente geen contract met mij wil sluiten?

    Dat klopt! Wij gaan je niet opzadelen met de kosten van onze begeleiding als het beoogde resultaat niet is bereikt. Als wij je aanmelding hebben beoordeeld en ervoor kiezen dat we voor je aan de slag gaan kun je dit risico bij ons leggen. Wij bieden je op deze manier de beste kans op een contract zonder risico voor jou.

  • Kunnen jullie me in mijn gemeente ook helpen aan een contract?

    Ovezo heeft een landelijke dekking, we kunnen zorgaanbieders in heel Nederland van dienst zijn.

  • Kom ik in aanmerking voor een contract in mijn gemeente?

    Dit is afhankelijk van de manier van aanbesteden in jouw gemeente en wat de eisen zijn om toe te kunnen treden. Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten.

Digitaal platform

  • Kan ik cliëntregistraties in hetzelfde systeem opvoeren?

    Ja dat kan! In ons systeem zit een module voor cliëntregistraties.

  • Ik ben mijn gebruikersnaam voor het digitale platform vergeten. Hoe kom ik hier achter?

    Wij kunnen dit eenvoudig voor je nakijken, neem contact op met een van onze medewerkers.

  • Ik ben mijn wachtwoord van het digitale platform vergeten. Hoe kan ik weer inloggen?

    Als je naar de website van jouw omgeving gaat, voer je je gebruikersnaam in en klik je op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. Je krijgt nu een link in je mailbox, waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Kwaliteitssystemen

  • (Hoe) krijg je een certificaat / keurmerk via het kwaliteitsprogramma van Ovezo?

    Gemeentes/zorgverzekeraars eisen in sommige gevallen een gecertificeerd kwaliteitshandboek. Als je via ons een handboek opzet, is dat nog niet gecertificeerd. Een onafhankelijke geaccrediteerde partij kan het kwaliteitshandboek certificeren. We kunnen hierin met je meedenken. Neem voor meer informatie contact met ons op.

  • Ik heb nog geen kwaliteitshandboek, maar de gemeente eist dit. Wat nu?

    Je moet inderdaad in veel gevallen een (gecertificeerd) kwaliteitssysteem geïmplementeerd hebben voordat je kunt contracteren. Je kunt dit systeem zelf verder uitwerken via ons digitale platform. Ovezo helpt op unieke wijze bij de ontwikkeling en het implementeren van je eigen kwaliteitssysteem. Een paar voorbeelden van normen die beschikbaar zijn via Ovezo: HKZ 143 Kleine organisaties; IS0 9001-2015; HKZ 165 Zorg en Welzijn; Kwaliteitscriteria Gezinshuizen; Toetsingskader Gezinshuizen; Technische/facilitaire dienst in control (zorg met verblijf).

  • Ik lees dat Ovezo officieel HKZ-partner is. Wat is HKZ?

    Het keurmerk van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen praktijken laten zien dat zij serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en relevante stakeholders. Een organisatie met het HKZ-keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant centraal en werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.